Mustafa Stitou

juni 28, 2013

BELIJDENIS

Toen ik de kroeg verliet hoorde
ik een schilder zeggen astronauten
zijn vaak zonder vader opgegroeid.

Ik herhaal: toen ik de kroeg verliet
hoorde ik een schilder zeggen astronauten
zijn vaak zonder vader opgegroeid.

Geldt ook voor profeten, dacht ik,
Mohammed onder anderen is zonder
vader opgegroeid. Onderweg

naar huis, het was nacht, ik nam de
korte weg door het park, hoorde ik
een eekhoorn zeggen je dood is het

eerste werkelijke dat je zal overkomen.
Ik herhaal: je dood is het eerste werkelijke
dat je zal overkomen. Als dit waar is,

dacht ik, spreekt een eekhoorn soms
de waarheid. Ik herhaal: spreekt een
eekhoorn soms de waarheid.

© Mustafa Stitou, Tempel (De Bezige Bij 2013)

Over Stitou: Mischa Andriessen op Poetry
Mustafa Stitou op facebook.

koekkoek2
© Jan Pollet

One Response to “Mustafa Stitou”

  1. wendywie Says:

    Dit is op wendywie herblogd.


Geef een reactie

