Richtje Reinsma op Terras

november 26, 2011

“Ik  nam een berg om uitzicht te maken.

Ik nam een zee en legde er een eiland in. Ik nam een volk van kleine mensen en gaf ze een geschiedenis op het eiland, met een staatsvorm, een waardensysteem, sociale omgangsvormen en culturele tradities. Ik nam een blanco reus, gaf hem een beknopte biografie, een thuis in de verte, en wierp hem op zee in een storm. Ik liet hem aanspoelen bij de kleine mensen en gevangen nemen.” (…)

Uit Poeder, korte absurdistische stukjes van Richtje Reinsma op Terras.

Geef een reactie

