Nachoem Wijnberg, ‘Als ik als eerste aankom’

november 14, 2011

Erik Lindner:

“Zo is je bordje leeg en zo vliegen de nieuwe bundels je om de oren, Ter Balkt, Oosterhoff, Wijnberg, Koenegracht, Groenewegen, Fagel, Nasr, Papenhove, kunnen jullie niet netjes om de twee weken verschijnen of ergens netjes een nummertje trekken? zou je ze als winkelier willen toeroepen. Nu voel ik me sinds ik niet meer in de papieren Groene maar op het web schrijf geenszins verplicht om iets te bespreken en al helemaal niet meer om een mening erover te geven, ik schrijf in wezen waar ik op dat moment zin in heb. Maar het stapeltje nieuwe bundels daagt wel uit, het is alsof een groot gezelschap de kamer binnenstapt waarvan je iedereen even apart wil nemen om eens te kijken hoe het met de persoon in kwestie staat.”

Dan maar begonnen met Als ik als eerste aankom van Nachoem Wijnberg. Lees de verhelderende recensie op De Groene Amsterdammer (met een grappige anekdote over Hüsgen-Duinker-Wijnberg).

Hieronder Liedje van Nachoem Wijnberg op muziek van Alfred Schaffer:

Geef een reactie

