Wat is het toch fijn een schrijver te zijn

november 10, 2011

“Toen ik buiten even ging roken, kwam Frans Bauer langs. ‘Hoi,’ zei hij. ‘Hoi,’ zei ik. ‘Komen we zo bij de Europarkeergarage?’ vroeg hij. ‘Ja,’ zei ik. ‘Gewoon rechtdoor lopen.’ ‘Bedankt, hoor,’ zei hij. Ik dacht: nou ja! Frans Bauer! Hij dacht natuurlijk: verrek! Was dat nou Gerbrand Bakker? Uiteindelijk belandde ik met Jan in een kroeg verderop, in de richting van de Europarkeergarage, waar Kluun net naar buiten kwam, en die was dan weer in Carré geweest, waar Saskia Noort en Jan Heemskerk opgetreden hadden. Hij had lang haar, vertelde dat het uit was en dat zijn Amsterdamse nachtleven-boek bijna uitkomt. Saskia’s nieuwe boek wordt morgen gepresenteerd, dresscode bal-masqué, Jans boek wordt in Venlo gepresenteerd, vrijdag. Carnaval. Pekskes. Benieuwd hoe Connie Palmen haar nieuwe boek – eveneens vrijdag – de wereld in gaat werpen. Wat is het toch fijn een schrijver te zijn, wil ik geloof ik maar zeggen.”  (Gerbrand Bakker)

Geef een reactie

