Intusschen bij deBuren

oktober 20, 2011

Benno Barnard reageert nav deze kwestie:

“Debatteren met die Manke Usurpator is zo vreselijk vermoeiend! Hij blijkt namelijk uit losse onderdelen te bestaan, nu eens Kevin, dan weer Jasper of Sarah geheten. Met een onvoorstelbare omhaal van woorden, en zonder blijk te geven van enig gevoel voor humor, zeggen zij precies wat ‘bennoiseensukkel’ ook zegt, namelijk dat ik een sukkel ben. Ik ben uitgedacht, heb niets te zeggen, wil niet debatteren en beledig miljoenen dialectsprekers. Ik ben een boom die niet weet hoe hij moet buigen.

Maar de waarheid is dat ik met een floret scherm en zij met een botte bijl zwaaien. Ik schrijf namelijk literatuur, zij academische artikelen. Ik heb stijl, zij presenteren zich met een niet geringe pedanterie als wetenschappers – die niet eens in ‘taalverloedering’ geloven, ze zeggen het zelf. Hoe zou dat ook kunnen? Ze horen die taalverloedering niet eens. Ze denken niet stilistisch, ze denken discursief-sociologisch-linguïstisch-om-bij-in-slaap-te-vallen.”

Lees verder bij de reacties onder het essay.

One Response to “Intusschen bij deBuren”

  1. janien Says:

    Ha! En ondertussen op deBuren.eu alles foetsie met als requiem een “Motie van treurnis”.

    Zie ook – als het u zou believen:
    http://janienbenaets.wordpress.com/2011/10/21/teleurgang-van-een-debat-over-de-teleurgang-van-het-nederlands/


Geef een reactie

