Studenten Rietveld Academie bloggen op Tirade

oktober 14, 2011

“Op een donderdagavond werd ik gebeld. Een onbekend nummer. Ik nam niet op.
Er was een bericht ingesproken door Gijs Müller, het afdelingshoofd van de afdeling Beeld en Taal aan de Gerrit Rietveld Academie.
Ik hoorde hem vragen hoe het met me ging.
Ik hoorde hem zeggen: nou ik hoor het wel.
En ik dacht: moet ik nou aan hem gaan vertellen hoe het met me gaat?”

Maartje Wortel op Tirade.

“Op de Tiradeblog leest u de komende maand bijdragen van de 2e, 3e en 4e klas van de afdeling Beeld en Taal, mede geselecteerd door de redactie van Tirade. Veelzijdig, wisselend van kwaliteit, jong, zoekend, bijzonder, irritant, grappig, onrijp, ontroerend, onaf, schurend, mooi, saai, boeiend et cetera. Om de schrijvers een podium te bieden. Om u een beeld te geven.”

De eerste bijdrage is van Sare Bakkers (1989) over de tatoe van wielerfreak nonkel Gyslain. Jong geweld in een literair tijdschrift: Lovely!

Geef een reactie

