‘Geen gerommel aan het graf’

oktober 14, 2011

“Ik ben in de eerste plaats dichter dus ik vind het belangrijk dat de gedichten die worden voorgedragen goed zijn. Wat precies goed is? Daar kun je niks algemeens over zeggen. Ik ben er in ieder geval erg streng in. Ik wil geen gerommel aan het graf. Wat de dichter wellicht helpt, dat is: zorg dat je eerst een ‘goede dood’ hebt meegemaakt. De dood van mijn opa – van wie ik zielsveel hield – was voor mij een goede dood. Ik was twaalf. We hielden elkaars hand vast, er waren tranen maar er was ook berusting. Het was goed zo.” (F. Starik in Trouw) Zie ook dit bericht.

Geef een reactie

