Pefko eerlijker dankzij facebook

oktober 13, 2011

“Het is puur toeval dat ik als alter ego op Facebook een dikke dichter heb”, zegt schrijver David Pefko (27). “Ik zocht op internet een foto van iemand die ik er interessant vond uitzien. Die vond ik drie jaar geleden, op een Belgische website. Ik wist niks over hem, alleen dat hij Louis heet. Ik zag zijn kop en dacht: voor deze man moet ik iets bedenken. Dat ging snel: Louis Nanet is zestig jaar oud, heeft op een olietanker van Esso gewerkt en begon daar met dichten. Opeens werd hij ontdekt door de Nederlandse dichter Gerrit Komrij. Louis publiceerde toen de dichtbundel ‘Motorkamers en verschuttingen’, waarvan in Nederland honderd drukken verschenen. Louis is nu oud en doodziek. Hij woont in Thailand, vergrijpt zich aan kindhoertjes, drank en sigaretten. En hij kijkt de hele dag opgenomen afleveringen van de televisieserie Dallas.” Lees het interview met Pefko op Nieuw Amsterdams Peil.

Geef een reactie

