De poëtica van Maarten van der Graaff

oktober 12, 2011

‘Anti-Epione’, de poëtica die Maarten van der Graaff tijdens Vers van het Mes op 23 september 2011 in Perdu uitsprak:

“‘Let us go then, you and I,

When the evening is spread out against the sky’

Op mijn zeventiende las ik voor het eerst The Love Song of J. Alfred Prufrock van T.S. Eliot. Deze eerste twee regels verrasten me niet: we hebben een ik en een jij, de avond is aanwezig en er is lucht. Dit is poëzie, dacht ik toen, zo ik kende ik het. Maar dan schrijft Eliot:

‘like a patient etherized upon a table;’”

Lees verder op het blog van Perdu.

 

2 Responses to “De poëtica van Maarten van der Graaff”

  1. Martijn Benders Says:

    Het lijkt inderdaad net bijna op een poetica, als je de ogen toeknijpt en een glaasje melk nuttigt. Dat heerlijk politiek-correcte rijtje op het einde alleen al. Maarten van der Graaf, rising star in literair lobbyland.

  2. jjpollet Says:

    “De ressentiment-persoon zoekt de oorzaak van zijn onmacht niet in zichzelf maar wijst een schuldige buiten zichzelf aan. Het kan gericht zijn tegen een persoon, hele klassen van mensen, sociale toestanden of zelfs het bestaan van de gehele mensheid.” http://nl.wikipedia.org/wiki/Ressentiment


Geef een reactie

