TjielpTjielp

oktober 11, 2011

* “Ik zou de rest van de dag gezellig willen sabbelen op deze fopspeen van Komrij. Maar het lukt me niet.” (Gerwin van der Werf over het intussen nogal afgezaagde onderwerp schrijvers en face-geeuw-book)

* Anna Auziņa (Riga, 1975) schilder en dichter uit Letland:  Interview + 4 gedichten

* Kārlis Vērdiņš (Riga, 1979) dichter, criticus en vertaler : interview  +  twee gedichten

* “Het zijn gekken die unief doen” – Eva’s gedacht

* De timmermansplaat van Monika Rinck in een vertaling van Miek Zwamborn (Terras)

* “Van Adrichem vertelt zijn verhaal met een enorm enthousiasmerend plezier en schreef met Een veelvoud ervan een fonkelende commercial voor de poëzie.” (over Een veelvoud ervan in Poëziekrant)

* ‘[G]ij hadt reeds 99 maskers waarachter uw abnormaal wezen schuil ging, maar deze openhartigheid […] is uw 100e masker’ Louis Paul Boon en Boy George. (DW B)

* Maarten van der Graaf over literatuur en maatschappij.

* “Ik vind Astrid Lampe heel moeilijk. F. vanDixhoorn. Ik vind Ouwens ontzettend uitdagend en uiteindelijk niet moeilijk. Ik vind hem onbegrijpelijk en toch niet moeilijk. Dat is ook gek.” Anne Vegter in Poëziekrant september 2011

Geef een reactie

