Over Bas Heijne, ‘Echt zien’

oktober 3, 2011

“(…) de teleurstelling die Heijne beschrijft komt mij maar al te bekend voor. Wanneer hij weerzin voelt aan het begin van een roman, ben ik nog steeds kinderlijk enthousiast, maar achteraf blijf ik meestal verweesd achter. Ik zie zelden het talent of de brille die uitgevers en recensenten mij beloofden. Omdat het geruststellend is te weten dat iemand anders daar ook mee zit, en omdat ik niet wil dat ik ooit met weerzin aan een boek moet beginnen, vind ik deze discussie over kunst en het essay van Heijne erg relevant.” op Apache.

One Response to “Over Bas Heijne, ‘Echt zien’”

  1. Adriaan Krabbendam Says:

    of hoe zeg ik niets in 600 woorden


Geef een reactie

