Barnard brengt ongepubliceerd gedicht van Beurskens

september 8, 2011

Benno Barnard over het ongepubliceerde gedicht Lourmarin van Huub Beurskens:

“Laat ik om te beginnen openbaren dat ik met de dichter van dit vers bevriend ben: in het van achterbaksheid stinkende café der letteren druk ik hem demonstratief de hand.

Maar anders dan een huwelijk heeft een vriendschap narcistische trekken: ik gebruik dit vers niet om mijn vriend Beurskens bloemen toe te werpen; mijn motief is heel wat zelfzuchtiger. Ik lijk op de man in dit gedicht.”

Lees het gedicht van Beurskens en het daaropvolgende pleidooi van Barnard voor de Bijbel op Knack.

One Response to “Barnard brengt ongepubliceerd gedicht van Beurskens”

  1. Saskia Krot Says:

    ik voeg mij als een konijn bij de slapende hazen !


Geef een reactie

