Ron Silliman is 65 – Cheers to Ron!

augustus 5, 2011

“Decennia lang heb ik gemiddeld 50 uur per week gewerkt, en laatste 5 jaar is dat zelfs opgelopen tot 70 uur.  Dit lijkt een goed moment om uit die mallemolen te stappen.

Toch ben ik er in heel die periode in geslaagd om een familie te onderhouden en mijn verplichtingen t.o.v. de poëzie na te komen.  Dat is niet altijd gemakkelijk geweest, en in beide opdrachten heb ik steken laten vallen precies vanwege het feit dat het aantal uren in een dag beperkt is. Mijn geheim, als je dat zo mag noemen, is dat ik aan 5 uur slaap per nacht genoeg heb, meestal zelfs minder. ”

“Ik hoop dat ik nu meer lezingen zal kunnen geven en rondreizen, en gebruik maken van ‘writer’s residencies’, iets wat mijn job me nooit heeft toegelaten. Ik zou zelfs kunnen les geven als de gelegenheid zich voordoet.  Het is eigenlijk grappig, te bedenken dat binnen tien of elf jaar, wanneer ik de leeftijd die  Clayton Eshleman nu heeft,  heb bereikt, ik misschien 3 boeken in een jaar kan publiceren. Het is nog maar begonnen.”

Lees zijn volledige verjaardagsspeech op zijn blog Ron Silliman.

Geef een reactie

