‘Coming over the Starnbergersee / With a shower of rain.’

augustus 3, 2011

“Topografisch onbenul als ik ben, werd ik op de terugweg door Duitsland tussen Garmisch-Partenkirchen en München verrast door de aanwezigheid van de Starnberger See, en heb me vervolgens suf zitten piekeren hoe het begin van The Waste Land ook weer ging.

Ah, nu ik het opzoek, weet ik het weer: ‘Summer surprised us, coming over the Starnbergersee / With a shower of rain.‘ Maar eenmaal in München was het, afgelopen vrijdag, toch werkelijk een ongeëvenaarde, schier eschatologische stortbui, inclusief hagelstenen. Niet geloven dus, die poëzie. Klopt niet.”

Fabian Stolk nam geen poëzie mee dit jaar op vakantie maar kwam er dankzij Venetië toch in terecht.

Geef een reactie

