Poëzie en Lowlands

juli 23, 2011

‘Het moet de vierde keer zijn dat ik gedichten ga voorlezen op Lowlands. De eerste keer vertrok ik met lood in de schoenen in de verwachting dat de belangstelling onder de bezoekers voor poëzie gering zou zijn. Ik stelde me, op basis van eerdere ervaringen met voorlezen tijdens festivals waar popmuziek een belangrijke rol speelde, voor dat de drummer van de volgende band uitgebreid zijn pedaal zou testen terwijl ik net een binnenrijm te berde bracht. In gedachten zag ik vanaf het podium massa’s bierglazen op me af vliegen als betrof een mortieraanval. In werkelijkheid keek ik duizend man op stoeltjes gezeten publiek aan, dat katerig maar belangstellend luisterde naar literatuur.” (Erik Jan Harmens op Athenaeum Boekhandel)

Geef een reactie

