Loofwit

juli 10, 2011

Loofwit

Niet dat het er iets
toe doet
maar is loof
niet de placenta
van de eetbare groente?

In de baarmoederfabriek
speelt hitparademuziek

Ik liep op straat
en ik dacht aan niets

Zelfs niet aan het heerlijke nietsdoen
want het was waarschijnlijk zondag

Vroeger dacht ik nog:
als we zondag niet moeten werken
waarom die andere dagen wél?

Ja, doordenken kan ik wel
Zelfs op momenten dat ik niet hoef te denken.

Ik geloof niet in overbodigheid
al twijfel ik ernstig aan de blaadjes
van de bloemen.

Is dat geen dikdoenerij
om de dikdoenerij?

Een zondagsgedicht van Jan Pollet (met dank aan suggestie tot correctie van Koenraad Goudeseune op facebook)

Geef een reactie

