Interview met Leo Vroman

juli 7, 2011

In verschillende gedichten relativeert u het belang van uw dichterschap. Terwijl u zowat alle dichtersprijzen heeft ontvangen die er maar zijn.

‘Relativeren lukt al door een beetje afstand van jezelf te nemen, maar zo’n vijftig centimeter. Een van de ergste dingen die ik heb gedaan, was toen ik nog maar pas met Tineke was verloofd. We liepen door Utrecht en ik zei dat ik me voorstelde hoe mijn naam in grote neonletters boven de stad hing. Ze dacht toen, vertelde ze later: waar ben ik in godsnaam aan begonnen met die man.’

Leo Vroman op Literatuurplein. (zie ook dit bericht)

Geef een reactie

